Objawy awarii koła dwumasowego. Co kupić, oryginał czy zamiennik?
Jak sprawdzić koło dwumasowe, czyli objawy awarii koła dwumasowego. Co kupić, oryginał czy zamiennik? Jeszcze kilka lat temu większość samochodów wyposażona była w sztywne koło zamachowe. Rozwój technologii sprawił jednak, że stopniowo zaczęto wprowadzać innowacyjne koła dwumasowe. Było to spowodowane koniecznością tłumienia wibracji i drgań generowanych przez silnik. Dwumasowe koło zamachowe jednak to jeden z…
Czytaj dalejKlocki hamulcowe – jak dbać i jakie kupić?
Dbaj o klocki hamulcowe, one zadbają o Ciebie. Układ hamulcowy jest najważniejszym układem dbającym o nasze bezpieczeństwo, dlatego tak bardzo ważna jest dbałość o nawet najmniejsze jego części. Przeciętny kierowca nie ma nawet pojęcia jak często i z jakim natężeniem podczas normalnej jazdy wykorzystywane są klocki, tarcze hamulcowe i inne elementy, które w ułamkach…
Czytaj dalejKlocki hamulcowe zwykłe czy ATE Ceramic?
Klocki ceramiczne ATE – warto za nie dopłacić. W porównaniu ze zwykłymi klockami hamulcowymi, klocki ceramiczne są o klasę wyżej. Klocki ATE Ceramic bazują na nowej mieszance materiałów, eliminując tym samym do minimum proces ścierania, nie pylą, nie brudzą felg. Co prawda kosztują więcej, ale nie zawsze wyższa cena oznacza wyższe całkowite koszty użytkowania. Czy…
Czytaj dalejBezpieczne hamowanie – wybierz klocki i tarcze hamulcowe ATE
Dlaczego warto wybrać klocki i tarcze hamulcowe ATE? Odpowiedzi udzielamy poniżej w kilku punktach. Są to najważniejsze ale nie jedyne plusy z wyboru tak uznanego producenta komponentów układu hamulcowego jakim jest ATE idealne wyważenie tarcz hamulcowych wentylowanych bardzo małe tolerancje produkcyjne brak bicia tarcz profesjonalna obsługa reklamacji stosowanie najlepszych mieszanek do produkcji klocków hamulcowych brak…
Czytaj dalejJak odpowietrzyć sprzęgło?
20-11-2017 Jak odpowietrzyć sprzęgło? Trudności ze zmianą biegów oraz nietypowe odgłosy przy ich przerzucaniu mogą być oznaką awarii sprzęgła. Usterkę możemy jednak usunąć samodzielnie, ponieważ zazwyczaj jest to spowodowane obecnością powietrza w hydraulicznym układzie wysprzęglającym. Jak odpowietrzyć sprzęgło unikając mechanika? Zapowietrzone sprzęgło i jego objawy Jak rozpoznać zapowietrzone sprzęgło? Do najczęstszych objawów zalicza się brak…
Czytaj dalejFiltr kabinowy
Filtr kabinowy Nie każdy użytkownik samochodów zdaje sobie sprawę jak duży wpływ na samopoczucie, zdrowie i komfort jazdy nasz i najbliższych ma filtr kabinowy. Im bliżej drogi tym stężenie zanieczyszczeń atmosferycznych zwiększa się, a kiedy samochodem jedziemy po drogach to znajdujemy się w samym centrum, gdzie powietrze zasysane do kabiny przez otwory wlotowe może zawierać…
Czytaj dalejPompa wody – typowe usterki
Pompa wody – typowe usterki Pompa wody to nic innego jak niewielkie urządzenie wprawiające w ruch ciecz chłodzącą. Jeżeli nie funkcjonuje prawidłowo może dojść do przegrzania silnika. Należy bowiem pamiętać, że jego chłodzenie za pomocą powietrza jest zdecydowanie mniej skuteczne i wydajniejsze. Jakie są najczęstsze usterki pompy wody? Do czego służy pompa wody? Pompa wody…
Czytaj dalejKlasyfikacja olejów silnikowych
Klasyfikacja olejów silnikowych Oleje silnikowe występują w wielu rodzajach – nic więc dziwnego, że dobór odpowiedniego do własnego samochodu może przyprawić niejedną osobę o ból głowy. Nie bez znaczenia jest ich lepkość i oznaczenie, ponieważ są jednymi z ważniejszych płynów eksploatacyjnych, które mają wpływ na prawidłową pracę silnika. Jak wybrać olej silnikowy? Czym należy się…
Czytaj dalejRodzaje olejów silnikowych
Rodzaje olejów silnikowych Na rynku wyróżniamy trzy główne rodzaje olejów silnikowych stosowanych w silnikach samochodowych: Oleje Mineralne Są to oleje złożone z grup I i II czyli tylko i wyłącznie składników pochodzących z naturalnej ropy naftowej. Olej ten ma najgorsze właściwości czyszczące silnik oraz najgorszy zakres temperatur pracy, w których utrzymuje swoje właściwości. Według mechaników…
Czytaj dalejOE czy OEM – oznaczenia części samochodowych
Oznaczenia części samochodowych Dyrektywa GVO wprowadzona w Unii Europejskiej w 2010 roku daje prawo każdemu użytkownikowi własnego auta naprawiać je w niezależnym serwisie bez utraty gwarancji producenta. Wprowadziła ona również jasny podział części na kategorie : OE, OEM, OEQ, AM. Co to za oznaczenia i o czym nas informują wytłumaczę pokrótce poniżej. Co oznaczają skróty…
Czytaj dalej