Jak serwisować hamulce bębnowe
Jak dbać o hamulce bębnowe? Hamulce bębnowe to bardzo stare rozwiązanie i w dużej mierze zostało zastąpione łatwiejszymi w serwisowaniu hamulcami tarczowymi. Szczęki hamulcowe, cylinderek, samoregulator, sprężynki, wszystko to szczelnie przykrywa bęben hamulcowy, dlatego przegląd serwisowy nie jest tu możliwy od razu po odkręceniu koła. W przypadku hamulców tarczowych, po zdjęciu koła mamy bezpośredni dostęp…
Czytaj dalejJakie amortyzatory – gazowe czy olejowe?
Jakie amortyzatory – gazowe czy olejowe? Wielu z nas kierowców na pewno przynajmniej raz dokonywało zakupu amortyzatorów do swego auta. Przed zakupem stawaliśmy przed pytaniem – jakie amortyzatory wybrać? Olejowe czy gazowe? Amortyzatory z wyższej półki czy te tańsze? Jakiego producenta amortyzatory kupić? W kilku zdaniach postaram się wyjaśnić różnice między tymi dwoma typami amortyzatorów.…
Czytaj dalejJakie są objawy uszkodzonych świec żarowych?
Uszkodzone świece żarowe – objawy i skutki Niesprawne świece żarowe skutecznie przyczyniają się do problemów z odpaleniem silnika Diesla przy niższych temperaturach. Aby rozruch silnika był skuteczny, świece żarowe nagrzewają się do temperatury 800-900°C (w nowszych silnikach nawet wyższej) w zaledwie kilka sekund. Uszkodzona świeca nie nagrzewa się co skutkuje brakiem grzania. Jaka jest rola świec…
Czytaj dalejGdzie jest czujnik położenia wału w…
Gdzie znaleźć czujnik położenia wału korbowego? To często zadawane pytanie. W tym artykule dajemy wskazówki gdzie szukać czujnika położenia wału korbowego w najpopularniejszych silnikach występujących w samochodach jeżdżących po polskich drogach. Czujnik położenia wału jest bardzo istotną częścią, która wysyła sygnał do komputera silnika. Brak sygnału, lub jego zaniki mogą unieruchomić nasz samochód, zwłaszcza na…
Czytaj dalejKiedy wymienić bębny hamulcowe?
Kiedy wymienić bębny hamulcowe? Wymiana bębnów hamulcowych z reguły wymagana jest co ok 100 – 150 tysięcy kilometrów, ale wszystko zależy od kilku podstawowych czynników: Styl jazdy – jeżeli jeździ się bardziej agresywnie, bębny mogą wytrzymać krócej i ich wymiana może być wymagana dużo wcześniej Stan szczęk hamulcowych – jeśli zaniedbaliśmy wymianę szczęk, mogły one…
Czytaj dalejFord Fokus II MK2 – opis silników i typowe usterki
Ford Fokus MK 2 – typowe usterki, rodzaje nadwozia i silniki Zastanawiasz się nad zakupem Forda Focusa II? Chciałbyś wiedzieć co może się popsuć? Jaki silnik wybrać i jaki rodzaj nadwozia? Jaki rozrząd występuje w danym silniku? Masz już Focusa i chcesz wiedzieć jaki olej silnikowy zastosować i ile go wlać? Przeczytaj nasz poradnik, znajdziesz…
Czytaj dalejBMW – jaki silnik Diesla wybrać?
BMW – z jakim silnikiem Diesla? Wybór samochodu to nie jest łatwa sprawa, dlatego przed zakupem warto wiedzieć co nieco, który z silników występujący w upatrzonym przez nas aucie będzie najlepszy. W tym poradniku przedstawiamy krótkie opisy współcześnie występujących silników Diesla w BMW. Kupujesz BMW i zastanawiasz się z jakim silnikiem auto wybrać? Poniżej znajdziesz…
Czytaj dalejBMW – jaki silnik benzynowy wybrać
BMW – z jakim silnikiem? W tym poradniku przedstawiamy krótkie opisy współcześnie występujących silników benzynowych w BMW. Kupujesz BMW i zastanawiasz się z jakim silnikiem auto wybrać? Poniżej znajdziesz opisy silników wraz z zastosowaniem i najczęstszymi usterkami. Wybór nie jest łatwy, mamy nadzieję, że nasze opisy choć trochę rozjaśnią Państwu sprawę. Części do każdego BMW…
Czytaj dalejKrzywe tarcze hamulcowe – przyczyny i zapobieganie
Krzywe tarcze hamulcowe = bicie na kierownicy Tarcze hamulcowe muszą być proste aby działały poprawnie, w przeciwnym razie szybko dadzą o sobie znać objawy w postaci tzw. „bicia na kierownicy” czyli mocnego drgania kierownicy podczas hamowania. Sprawny układ hamulcowy to podstawa bezpiecznej jazdy, dlatego krzywe tarcze hamulcowe należy bezzwłocznie wymienić na nowe. Uczestnicząc w ruchu…
Czytaj dalejPiszczące klocki hamulcowe – przyczyny
Dlaczego klocki hamulcowe piszczą? Wielokrotnie w naszych artykułach powtarzaliśmy, jak ważny dla naszego bezpieczeństwa podczas jazdy samochodem jest układ hamulcowy. Powtarzając się trochę (w tym przypadku wypada), każdy, nawet najmniejszy symptom niepoprawnej pracy układu hamulcowego należy niezwłocznie sprawdzić. Do takich symptomów należą również piski dochodzące z układu hamulcowego podczas hamowania. W przypadku piszczących klocków nie…
Czytaj dalej