BMW – z jakim silnikiem?
W tym poradniku przedstawiamy krótkie opisy współcześnie występujących silników benzynowych w BMW. Kupujesz BMW i zastanawiasz się z jakim silnikiem auto wybrać? Poniżej znajdziesz opisy silników wraz z zastosowaniem i najczęstszymi usterkami. Wybór nie jest łatwy, mamy nadzieję, że nasze opisy choć trochę rozjaśnią Państwu sprawę.
Części do każdego BMW znajdziesz w naszym sklepie w dziale części do BMW
Silniki benzynowe występujące w BMW
N20/N13
Silnik 4-cylindrowy z turbodoładowaniem
Pojemność: 1.6-2.0
Wtrysk paliwa: bezpośredni
Zastosowanie: BMW 1 F20, BMW 2 F22, BMW 3 F30, BMW 5 F10, BMW X1 E84, BMW X3 F25, BMW X4 F26, BMW Z4 E89, Mini Cooper S
Najczęstsze usterki: uszkodzenie napinacza łańcucha rozrządu, pompa oleju, nagar w głowicy
N42
Silnik 4-cylindrowy
Pojemność: 1.8-2.0
Wtrysk paliwa: wielopunktowy
Zastosowanie: BMW 3 E46
Najczęstsze usterki: rozciąganie się łańcucha rozrządu
N43
Silnik 4-cylindrowy
Pojemność: 1.6-2.0
Wtrysk paliwa: bezpośredni
Zastosowanie: BMW 1 E81, E87, BMW 3 E90, E91, E92, BMW 5 E60
Najczęstsze usterki: cewka zapłonowa, nagar w głowicy, wtryskiwacze
N45
Silnik 4-cylindrowy
Pojemność: 1.6-2.0
Wtrysk paliwa: wielopunktowy
Zastosowanie: BMW 1 E81, E87, BMW 3 E90
Najczęstsze usterki: łańcuch rozrządu
N46
Silnik 4-cylindrowy
Pojemność: 1.8-2.0
Wtrysk paliwa: wielopunktowy
Zastosowanie: BMW 1 E81, E87, BMW 3 E46, E90, BMW X1 E83, BMW X3 E83, BMW 5 E60, BMW Z4 E85
Najczęstsze usterki: klapka DISA, wycieki spod pokrywy zaworów
N52
Silnik 6-cylindrowy
Pojemność: 2.5-3.0
Wtrysk paliwa: wielopunktowy
Zastosowanie: BMW 1 E87, BMW 3 E90, BMW 5 E60, F10, BMW X1 E84, BMW X3 E83, BMW X5 E70, BMW Z4 E85, E86, E89
Najczęstsze usterki: stuki regulatorów luzu zaworowego
N53
Silnik 6-cylindrowy
Pojemność: 2.5-3.0
Wtrysk paliwa: bezpośredni
Zastosowanie: BMW 3 E90, E91, E93, BMW 5 E60, F10
Najczęstsze usterki: stuki regulatorów luzu zaworowego, pompa paliwa, nagar w głowicy
N54
Silnik 6-cylindrowy
Pojemność: 3.0
Wtrysk paliwa: bezpośredni
Zastosowanie: BMW 1 E87, BMW 3 E90, BMW 5 E60, F10, BMW X1 E84, BMW X3 E83, BMW X5 E70, BMW Z4 E85, E86, E89
Najczęstsze usterki: pompa paliwa, nagar w głowicy
N55
Silnik 6-cylindrowy
Pojemność: 3.0
Wtrysk paliwa: bezpośredni
Zastosowanie: BMW 1 E82,F20, BMW 2 F22, BMW 3 E90, F30, BMW 5 F07, F10, BMW X3 F25, BMW X5 E70, F15, BMW X4 F26, BMW X6 E71, F16
Najczęstsze usterki: wycieki oleju, przewody turbosprężarki
N62
Silnik V8
Pojemność: 3.6-4.8
Wtrysk paliwa: wielopunktowy
Zastosowanie: BMW 5 E60, BMW X5 E53, E70, BMW 7 E65, E66, BMW 6 E63, E64
Najczęstsze usterki: nieszczelne uszczelniacze zaworowe
N63
Silnik V8
Pojemność: 4.4
Wtrysk paliwa: bezpośredni
Zastosowanie: BMW 5 F10, F07, BMW 6 F12, F13, BMW 7 F01, G11, BMW X5 F15, BMW X6 E71
Najczęstsze usterki: duże zużycie oleju, przegrzewanie silnika, wtryskiwacze, przepływomierz, pompa próżniowa
N73
Silnik V12
Pojemność: 6.0-6.7
Wtrysk paliwa: bezpośredni
Zastosowanie: BMW 7 E65, E66
Najczęstsze usterki: zapchane kanały dolotowe
N74
Silnik V12
Pojemność: 6.0-6.6
Wtrysk paliwa: bezpośredni
Zastosowanie: BMW 7 F01
M52
Silnik 6-cylindrowy
Pojemność: 2.0, 2.5, 2.8
Wtrysk paliwa: wielopunktowy
Zastosowanie: BMW 3 E36, E46, BMW 5 E39
Najczęstsze usterki: zapychanie się odmy
M54
Silnik 6-cylindrowy
Pojemność: 2.0, 2.5, 2.8
Wtrysk paliwa: wielopunktowy
Zastosowanie: BMW 3 E46, BMW 5 E39, E60, BMW 7 E65, E66, BMW X3 E83, BMW X5 E53, BMW Z3
Najczęstsze usterki: zapychanie się odmy, termostat
M56
Silnik 6-cylindrowy
Pojemność: 2.0, 2.5, 2.8
Wtrysk paliwa: wielopunktowy
Zastosowanie: BMW 3 E46
Najczęstsze usterki: zapychanie się odmy, termostat