Jak dobrać filtr paliwa do VW Passata B5 B6 (silniki benzynowe)
Z doborem filtra paliwa w Pasacie B5 / B6 nie powinno być żadnego problemu, są one dostępne w każdym sklepie motoryzacyjnym. Jeśli chcesz mieś pewność, że jest właściwy, możesz to sprawdzić w naszym katalogu na milionczesci.pl wybierając krok po kroku swoje auto i kategorię części. Możesz też do nas zadzwonić, podać dane samochodu lub numer VIN, a my dobierzemy odpowiedni filtr.
Najlepszy filtr paliwa do VW Passat B5 B6 (silniki benzynowe)
Górna półka to filtry paliwa MannFilter i Knecht – są one najczęściej wybierane przez doświadczonych posiadaczy samochodów. Na rynku jest jednak ogromny wybór filtrów ze średniej jak i niższej półki. Poniżej kilka linków do wybranych filtrów:
tańszy zamiennik: Kamoka F301201
Ile kosztuje filtr paliwa do VW Passata B5 B6 (silniki benzynowe)
Ceny filtrów wahają się od około 15 do 50-60 zł. Wszystko zależy od jakości i popularności danego producenta. Jeśli nie jesteś wymagający, wybierz filtr ze średniej półki cenowej – powinien spełnić oczekiwania i nie nadszarpnie twojego budżetu. Jeśli cenisz sobie najwyższą jakość, zastanów się nad wyborem marki Mann lub Knecht.
Kiedy wymienić filtr paliwa w VW Passat B5 B6 (silniki benzynowe)
Najlepiej filtr paliwa wymieniać razem z pozostałymi filtrami (powietrza, kabinowym, oleju). Filtr ten nie jest kosztowną częścią a w ten sposób nie musimy dodatkowo pamiętać kiedy i czy go wymieniliśmy, robimy wszystko za jednym razem i mamy spokój. Jeśli chodzi o częstotliwość wymiany, najlepiej robić to według wskazań producenta lub przy każdej wymianie oleju.
Wymiana filtra paliwa w VW Passat B5 B6 (silniki benzynowe) krok po kroku:
W silnikach benzynowych w VW Passacie B5 B6 występuje najzwyklejszy filtr przewodowy. Jego wymiana jest bardzo łatwa i zajmuje dosłownie chwilę. Co będzie potrzebne do wymiany filtra? Klucz 10, najlepiej na grzechotce, śrubokręt i miska lub wiaderko.
Do wymiany filtra paliwa przyda nam się kanał lub podnośnik, inaczej wymiana może okazać się kłopotliwa
1. Wjeżdżamy na kanał i zabezpieczamy koła aby auto się nie przemieściło lub podnosimy je na podnośniku
2. Filtr jest zamontowany w opasce, która jest przykręcona do podwozia dwoma śrubami – odkręcamy je kluczem 10
3. Odkręcamy opaski zaciskowe na przewodach przy filtrze
4. Podkładamy pod filtr miskę lub wiaderko (w filtrze i przewodach będzie znajdować się trochę paliwa, które wycieknie po odpięciu przewodów)
5. Odpinamy przewody od filtra
6. Montujemy nowy filtr zgodnie ze strzałką pokazującą kierunek przepływu
7. Skręcamy opaski i przykręcamy filtr do podwozia
Warto wymienić opaski zaciskowe na nowe, aby przy kolejnej wymianie nie było problemu z odkręceniem (stare mogą skorodować)