Wymiana tylnych klocków hamulcowych w VW Golf V i VW Touran
Poniżej przedstawiamy krótki schemat wymiany tylnych klocków hamulcowych w VV Golf V (identycznie wygląda to w VW Touran i Jetta) W modelach tych były montowane dwa typy zacisków (C-38 i C-II41) jednak w przypadku wymiany nie stanowi to większej różnicy.
Proszę pamiętać o doborze odpowiednich klocków do danego modelu. Często parametry klocków różnią się w zależności od rocznika i pojemności silnika. W razie wątpliwości konsultanci sklepu milionczesci.pl służą radą.
Jak wymienić tylne klocki hamulcowe VW Golf V i VW Touran?
Przystępujemy do wymiany:
- podnosimy samochód (na podnośniku lub lewarku – zawsze pamiętaj o odpowiednim zabezpieczeniu auta)
- zdejmujemy koło
- demontujemy zacisk – odkręcamy górną i dolną śrubę zacisku przytrzymując prowadnicę np. płaskim kluczem
a) w zacisku C-38 wyciągamy klocki z zacisku
b) w zacisku C-II41 wyciągamy klocki ze sprężynami mocującymi z zacisku
- zacisk hamulcowy podwieszamy np. za pomocą drutu
- czyścimy zacisk i zaczynamy montaż nowych klocków hamulcowych
- wpychamy tłoczki np. za pomocą narzędzia do wkręcania tłoczków
- instalujemy klocki hamulcowe w zaciskach
- mocujemy zaciski
- przykręcamy koło