Wymiana wahacza w BMW 3 E46
Niestety problem wymiany wahaczy w BMW E46 dotyka dosyć często użytkowników tego auta. Wahacze w tym samochodzie nie należą do trwałych, a już na pewno nie przy poruszaniu się po polskich drogach.
Częstym pytaniem na forach internetowych jest: „wymieniać cały wahacz, czy tylko sworzeń?” Należy pamiętać, że wymienny sworzeń, na tą chwilę, oferuje jedynie Meyle, wahacze innych producentów mają sworznie niewymienne.
Wydatek związany z zakupem nowego wahacza, to minimum około 200 złotych za najtańszy, do nawet 500-600 zł za wahacz znanego producenta z wyższej półki (Lemforder, TRW czy Meyle). Do tego dochodzi jeszcze robocizna mechanika, czyli kolejne 100-200 złotych.
Aby ograniczyć koszty takiej naprawy, poniżej prezentujemy nasz krótki poradnik, który pozwoli na samodzielną wymianę wahacza.
Jak wymienić wahacz górny w BMW 3 E46?
1. Luzujemy nakrętki przy kole, przy którym będziemy wymieniać wahacz
2. Podnosimy auto na lewarku
3. Zabezpieczamy tylne koła klinem (lub cegłą, kołkiem itp.), odkręcamy nakrętki i zdejmujemy koło
4. Odkręcamy nakrętki z obu sworzni (nie odkręcamy ich do końca, powinny zostać na sworzniach aby ułatwić nam późniejsze wybicie)
5. Odkręcamy śruby mocujące tuleję wahacza i odciągamy wahacz od podwozia (warto sprawdzić stan samej tulei, czy nie jest wybita i również nie wymaga wymiany)
6. Wybijamy wahacz uderzając w nakrętki na sworzniach (jeśli wahacza nie da się wybić, odkręcamy całkowicie nakrętki i podważamy wahacz od dołu)
7. Zakładamy nowy wahacz – przykręcamy najpierw śruby mocujące tuleję
8. Teraz przykręcamy nakrętki na sworznie
9. Zakładamy koło i opuszczamy auto
10. Prace zakończone, cieszymy się nowym wahaczem!
Gdzie kupić wahacze do BMW w dobrej cenie?
W naszym sklepie milionczesci.pl mamy największy wybór wahaczy do BMW w najlepszych cenach.
Jestem w trakcie wymiany wahacza u siebie pod blokiem. Część pamięta jeszcze fabrykę (18 lat) ale z pierwszym sworzniem już się uporałem. Dam znać jak operacja się zakończy. 😉
„Wybijamy wahacz uderzając w nakrętki na sworzniach (jeśli wahacza nie da się wybić, odkręcamy całkowicie nakrętki i podważamy wahacz od dołu)”
Chciałbym zobaczyć jak „wybija” się wahacz od strony zwrotnicy gdy nawet nie ma tam miejsca na klucz nasadowy z grzechotką XD . Zamiast klepania i szarpania jest takie sprytne urządzenie zwane ściągaczem do przegubów kulowych koszt około 50 zł. Najlepiej kupić taki przegubowy z regulacja wysokości szczęk bo tylko taki zmieści się przy zwrotnicy. Ale jak ktoś chce wybić wahacz za pomocą młotka albo już tego dokonał to gratulacje = maglownica też niedługo do wymiany bo młotek na pewno jej pomógł XD . Poza tym jak masz fart i niedawno wahacz był wymieniany to „lekko” wyjdzie a jak siedział tam już dłużej to młotkiem można się co najwyżej puknąć w głowę. Bez podnośnika lub kanału nie ma co do sprawy podchodzić !!!