Alfa Romeo Stelvio wyrusza na podbój świata

 

Alfa Romeo Stelvio wyrusza na podbój świata

Alfa Romeo przedstawia SUV-a premium o sportowych kształtach i zacięciu. Model ten zawiera w sobie autentycznego „ducha” Alfy Romeo, która po raz pierwszy w ponad 100-letniej historii marki wprowadza samochód typu Sport Utility Vehicle w skrócie SUV. Nazywa się Stelvio i ma za zadanie namieszać i zmienić reguły gry w segmencie SUV-ów klasy premium. Zaprezentowano trzy nowe wersje – Stelvio, Stelvio Super oraz Stelvio Business – na które czekają rzesze entuzjastów Alfy Romeo. Pasjonaci marki już przesądzają o sukcesie modelu na podstawie ekskluzywnego wydania „First Edition” oraz wersji Quadrifoglio, zaprezentowanej przedpremierowo podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Los Angeles.

Nowa Alfa ma cieszyć kierowców swoją niezwykłą dynamiką jazdy, maksymalnym poziomem komfortu i wszechstronności, o czym świadczy już sama nazwa. Stelvio bowiem to najwyższa górska przejezdna przełęcz we Włoszech, a krajowa droga, która przez nią przechodzi wije się na odległości 20km i liczy 75 ostrych zakrętów, stając się synonimem podróży i wolności.

Nowy SUV wyróżnia się doskonałą dynamiką jazdy, dzięki optymalnemu rozkładowi mas na obie osie, bezpośredniemu układowi kierowniczemu oraz układowi zawieszenia z wyjątkową technologią AlfalinkTM. Dodatkowo Stelvio łączy w sobie niezwykłe osiągi silnika oraz szerokie zastosowanie ultralekkich materiałów, takich jak włókno węglowe, z którego wykonany został wał napędowy oraz aluminium, z którego wykonano silniki, zawieszenie, zderzaki, drzwi, bagażnik i pokrywę silnika. Oferowany jest również integralny napęd Alfa Romeo Q4 (na cztery koła), dodatkowo na zamówienie można doposażyć go w samoblokujący mechanizm różnicowy. Model wyróżniać się ma również dużą przestrzenią do dyspozycji pasażerów, a podróżowanie jest wygodne i przyjemne.

Stelvio ma wymiary: Długość 468cm, wysokość 167cm oraz szerokość 216cm.
Nadwozie przykuwa wzrok swoją linią oraz wieloma nawiązaniami do dziedzictwa marki w połączeniu ze sportowym charakterem, jak i również dzieli wiele elementów stylistycznych z nowym wzorcem marki, modelem Giulia.

Klient ma do wyboru 13 kolorów nadwozia oraz 13 różnych wzorów obręczy kół, które mają za zadanie podkreślić krętość linii.

Charakter sportowej elegancji znajdujemy we wnętrzu, gdzie zastosowano wysokiej jakości materiały. Cała przestrzeń wnętrza skupiona jest wokół kierowcy o czym przypomina ukośny tunel, pofalowana deska rozdzielcza oraz kierownica zaprojektowana tak, by mogła dopasować się do wielu stylów jazdy. Dla kierowcy dostępny jest również ekran w technologii TFT o przekątnej 3.5” lub 7” oferujący wszystkie najważniejsze informacje. Interfejs człowiek/maszyna składa się z dwóch pokręteł za pomocą których można ustawiać selektor Alfa DNA oraz system Alfa Connect. Ten drugi w zależności od poziomu wyposażenia oferuje ekran o przekątnej 6.5” bądź 8.8” w wysokiej rozdzielczości.

Systemy bezpieczeństwa, które znajdziemy na pokładzie to między innymi system kontroli stabilności oraz wspomagania hamulców IBS, system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd „Forward Collision Warning”, autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB z czujnikiem ochrony pieszych oraz systemy ostrzegające przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu czy pojazdach znajdujących się w martwych polach.

Jakie silniki zastosował producent w nowej Alfie?

Gama jednostek napędowych chwali się silnikami, benzynowym o pojemności 2.0 litra z turbodoładowaniem i mocy 280KM oraz Dieslem 2.2 litra o mocy 210KM. Najmocniejszy z silników 100km/h osiąga w zaledwie 5,7 sekundy. Dostępne są również jednostki słabsze, 2.0 z turbodoładowaniem o mocy 200KM oraz 2.2 Diesel o mocy 180KM.

Wszystkie silniki łączone są z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów oraz napędem integralnym Q4, natomiast 180 konny Diesel dostępny będzie również w opcji tylko z napędem na oś tylną.

W zależności od rynku, producent oferuje trzy poziomy wyposażenia. Na przykład Stelvio, Super First Edition. W chwili premiery klient może wybierać spośród 13 kolorów nadwozia oraz 13 wzorów aluminiowych obręczy kół w rozmiarach od 17” do 20”. Wtóruje temu bogate wyposażenie w standardzie, gdzie możemy oczekiwać 17 calowych felg ze stopów lekkich, system alfa Connect 6.5”, selektor Alfa Rotary, system audio z 8 głośnikami, fotele pokryte czarną tapicerką, system IBS, system Forward Collision Warning wraz z AEB. Wyposażenie uzupełniane jest przez tylne czujniki parkowania, tempomat, bagażnik z elektrycznym systemem otwierania, czujnik zmierzchu oraz czujnik deszczu.

W bogatszej wersji Super dołożone zostają głównie ekskluzywne elementu wnętrza i nadwozia, fotele pokryte technoskórą oraz materiałową tapicerką w trzech wersjach kolorystycznych, deska rozdzielcza i panele drzwi w trzech tonacjach oraz aluminiowe listwy progowe. Dostępny dla tej wersji pakiet Lux, oferuje elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele z ekskluzywnej skóry „Pieno Fiore” (w kolorach czarnym, brązowym, czerwonym i beżowym) oraz elementy wykończeniowe z prawdziwego drewna. Ostatni z pakietów dla tej wersji, SPORT, zawiera podgrzewaną sportową kierownicę, skórzane sportowe fotele, elektrycznie regulowane i podgrzewane, elementy wykończeniowe z aluminium oraz aluminiowe nakładki na pedały i podnóżek kierowcy.

Produkcja w ojczyźnie Alfy Romeo

Najnowsze modele Alfy Romeo produkowane będą w odnowionej fabryce FCA w Cassino, jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie zakładów grupy. Linia produkcyjna dedykowana jest nowym modelom Alfa Romeo, czyli między innymi pięknej Giulii, która w 2015 roku zapoczątkowała nową erę w historii marki.

Żródło: FCA

Autor: Maciej Dankowski

Od 12 lat czynnie związany z motoryzacją, autor wielu poradników na blogu, na co dzień, jako profesjonalista, pomaga klientom przy doborze części w sklepie milionczesci.pl

To może Cię zainteresować

Zostaw komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany. Pola obowiązkowe są zaznaczone *

Sklep milionczesci.pl

Sprawdź nasz sklep z częściami online!