Volvo rezygnuje z kupowania silników i stawia na jednostki napędowe własnej produkcji.
Konstrukcje Drive-E zastąpią stosowane ostatnio silniki T2, T3 i T4 które Volvo opracowało wspólnie z Fordem. Przez ostatnie trzy dekady Volvo korzystało z silników m.in Renault, Volswagena, PSA czy wspomnianego już Forda.
Teraz wszystkie silniki montowane w samochodach Volvo będą opracowywane przez własny dział badawczo-rozwojowy. Nowe silniki oferują, przy zachowaniu tej samej mocy, lepszą dynamikę i mniejsze zużycie paliwa. Jak na Szwedów przystało, priorytetem będzie dbałość o środowisko a co za tym idzie, uzyskanie jak najmniejszej emisji CO2. Volvo nie podąża na razie za trendem downsize i silniki trzycylindrowe wejdą do produkcji najwcześniej za 3 lata.
Oznaczenie | Nowy silnik | Ustępujący silnik | Dostępny w modelach |
D2 | 2.0, 120KM, 280 Nm, 4 cyl | 1.6, 115 KM, 270 Nm, 4 cyl | V40, S60, V60, V70 |
D3 | 2.0, 150KM, 320 Nm, 4 cyl | 2.0, 136 KM, 350 Nm, 5 cyl | XC60, S60, V60, V70 |
D3 | 2.0, 150KM, 320 Nm, 4 cyl | 2.0, 150 KM, 350 Nm, 5 cyl | V40, V40 Cross Country |
T2 aut. | 1.5, 122KM, 220 Nm, 4 cyl | 1.6, 120 KM, 240 Nm, 4 cyl | V40 |
T2 manual | 2.0 122 KM, 220 Nm, 4 cyl | 1.6, 120 KM, 240 Nm, 4 cyl | V40 |
T3 aut. | 1.5, 152 KM, 250 Nm, 4 cyl | 1.6, 150 KM, 240 Nm, 4 cyl | V40, V40 Cross Country, V60, S60 |
T3 manual | 2.0, 152 KM, 250 Nm, 4 cyl | 1.6, 150 KM, 240 Nm, 4 cyl | V40, V40 Cross Country, V60, S60 |
T4 | 2.0, 190 KM, 300 Nm, 4 cyl | 1.6, 180 Km, 240 Nm, 4 cyl | S60, V60, V70 |
T4 AWD aut | 2.0, 190 KM, 320 Nm, 4 cyl | 2.0, 180 KM, 300 Nm, 5 cyl | V40 Cross Country |
źródło: Volvo