Łańcuch rozrządu nie jest bezobsługowy
Wiele nowoczesnych silników w naszych samochodach nie posiada już rozrządu na pasku, tylko na łańcuszku. Niestety nie wszyscy kierowcy potrafią o taki rozrząd zadbać. Wśród właścicieli samochodów od dawna istnieje przekonanie, że rozrząd na łańcuszku jest praktycznie bezobsługowy – wsiadać i jechać. Jest to przekonanie błędne.
Jak dbać o rozrząd łańcuchowy?
Jakość i odpowiedni poziom oleju to podstawa. Łańcuch rozrządu poddawany jest sporym obciążeniom, np. przy gwałtownej zmianie biegów czy hamowaniu silnikiem, temperatura pracy to często ponad 100 stopni, a to wszystko sprawia, że jest on podatny na rozciąganie. Nad prawidłowym naciągiem łańcucha czuwa napinacz, zwykle hydrauliczny i tu właśnie pojawia się sprawa oleju. Aby napinacz działał bez zarzutu, potrzebne jest odpowiednie ciśnienie oleju, aby było odpowiednie, oleju musi być pod dostatkiem, a jego jakość jak najlepsza.
Pamiętaj zatem, że bezobsługowość należy włożyć między bajki. Jeżeli silnik w twoim aucie jest na łańcuchu rozrządu, kontroluj na bieżąco poziom oleju, wymieniaj go częściej niż zalecane zazwyczaj 30 tysięcy kilometrów i wybieraj olej najlepszej jakości. Ty zadbasz o samochód, samochód odwdzięczy się bezawaryjnością.